sobota, 27 grudnia 2008

łoświętach

A teraz sakramentalne: swięta, święta i po świętach...
No to jakie one były te święta? Był Mikołaj, bogaty był? :) Brzuszki bolały od jedzenia? Ja właśnie uraczyłem się dziurawcem z miętą :)
Jadąc w tradycyjną, w moim przypadku, wycieczkę objazdową z okazji świąt, zobaczyłem nowe znaki na trasie Białystok-Ełk, w okolicach parku biebrzańskiego - białe tablice z czerwonym trójkątem, wewnątrz, a jakże, ŁOŚ :D no i napis "Uwaga na łosie". Jako że ja też łosiowaty to foty nie strzeliłem, ale jak uruchomimy projekt narciarski (odwiedzenie okolicznych stoków, chyba aż czterech) to trasa może tamtędy przebiegnie. A jeśli nie zimą to na pewno latem, jadąc na rejs, znaki owe podziwiać będzie okazja... Jadąc tą okolicą miałem okazję przekonać się naocznie o słuszności zainstalowania tychże ostrzeżeń o czym niniejszym relacjonuję.

24 grudnia. Dwa wygłodniałe wilki postanowiły coś upolować w zasypanej śniegiem puszczy. Złapały trop łosia. Pogoń trwała kilka godzin, aż zagnały rogacza w pułapkę bez wyjścia.
- Dobra – powiedział ludzkim głosem (jak to Wigilię) zadyszany łoś – Wygraliście. Zabijcie mnie ale mam ostatnią prośbę. Wczoraj moja stara zrobiła mi na tyłku tatuaż, powiedziała, że to niespodzianka i że odczyta mi to dopiero po kolacji wigilijnej. Jeśli mam przedtem umrzeć to powiedzcie mi co tam jest napisane – i rogacz odwrócił się do nich tyłem wypinając zad. Wilki schowały kły i podeszły zaciekawione do dupy łosia.W tym momencie rogacz wyprostował się i z ogromną siłą walnął tylnymi kopytami (racicami ?) w dwa kosmate wilcze łby. Obaj prześladowcy wylecieli w powietrze jak z wystrzeleni z katapulty. Po paru minutach jeden z nich poruszył się lekko, otworzył oko i patrząc na martwego kolegę wymamrotał :
- On to zawsze był głupi ale po ch*j ja podchodziłem ? Przecież ja ku*wa czytać nie umiem.

Także jak widzicie łoś to bardzo mądre zwierze, w życiu sobie radzi, czego sobie i wszystkim życzę :)

p.s. śniegu tak do Grajewa, Szczuczyna nie widziałem, za to w okolicach Pisza i owszem, może Suwałki też zasypane...

12 komentarzy:

Zuzia pisze...

Musimy siać, choć grunta nasze marne
choć nam do orki pługów brak i bron.
Musimy siać, choć wiatr porywa ziarna,
chodź w ślad za siewcą kroczą stada wron.

Musimy siać nie wiedząc w którą stronę
poniesie wiatr i w ziemię rzuci siew.
Nie wiedząc kto i gdzie pozbiera plony
w dożynki czyj radosny zabrzmi śpiew.

Nie wolno nam ni sił, ni dnia marnować
musimy siać, musimy towrzyć cud,
nie wolno nam po spichrzach zierna chować
na świecie głód, na świecie straszny głód.

A nas tak mało tych, co mogą pomóc
ze swych zapasów szczyptę braciom dać.
I chodź nie przy nas wzejdzie ruń zielona,
my róbmy swoje, my musimy siać.

robin pisze...

Nie rozdziobią nas kruki
ni wrony, ani nic!
Nie rozszarpią na sztuki
Poezji wściekłe kły!

Ruszaj się, Bruno, idziemy na piwo;
Niechybnie brakuje tam nas!
Od stania w miejscu niejeden już zginął,
Niejeden zginął już kwiat!

Nie omami nas forsa
ni sławy pusty dźwięk!
inną ścigamy postać:
Realnej zjawy tren!

Ruszaj się, Bruno, idziemy na piwo;
Niechybnie brakuje tam nas!
Od stania w miejscu niejeden już zginął,
Niejeden zginął już kwiat!

Nie zdechniemy tak szybko,
Jak sobie roi śmierć!
Ziemia dla nas za płytka,
Fruniemy w góry gdzieś!

Ruszaj się, Bruno, idziemy na piwo;
Niechybnie brakuje tam nas!
Od stania w miejscu niejeden już zginął,
Niejeden zginął już kwiat!

Anonimowy pisze...

Starych nie ma, chata wolna
oj bedzie bal! oj bedzie bal!
Fest muzyka, tance dzikie
i pięć lal
i pięć lal ;]

Zuzia pisze...

do Annuhy: to pilnowanie kota jutro już nieaktualne

Anonimowy pisze...

A co żabki same sobie nie radza z inwentarzem? ;p

ps.
"I przyszedł Józek i przyniósł pączki,
całuję rączki, całuję rączki."

Zuzia pisze...

a to moja żona Zofia

Anonimowy pisze...

chyba Zooofia, zona Staska

Zuzia pisze...

nie Staśka tylko Stefa

Anonimowy pisze...

nie pyskuj, bo jak sie zdenerwuje, to mam taka sile, ze zdolam zwinac 4 osobowy namiot do pokrowca od parasola

robin pisze...

Każdy może prawda krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki panie to nikomu... Mmmm... Tak nie... Nie podoba się. Więc dlatego z punktu mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić żeby tej krytyki nie było. Tylko aplauz i zaakceptowanie.

Anonimowy pisze...

Aplauz paszczą! Apeluję do Ciebie Robinie - zaakceptuj to paszczą!

robin pisze...

Klasyk o przezacnym imieniu - Trzęsący Halabardą napisał był:

"Niech ryczy z bólu ranny łoś,
Zwierz zdrów przebiega knieje.
Ktoś nie śpi, aby spać mógł ktoś,
To są zwyczajne dzieje."

Ja dziś napiszę:

Niech nie śpi dzisiaj żaden łoś
Z butelki procent niech się leje
Rok Nowy witać musi ktoś
Niech świtem kur lepiej nie pieje...

Co by miło i wesoło spędzić a następnego dnia bez hedejku wstać :)

Happy New Year
سنة ميلادية مباركة
Urte Berri On
Щастлива Нова Година
新年快樂
新年快乐
Sretna Nova Godina
Šťastný Nový rok
Godt nytår
Bonan Novjaron
Manigong Bagong Taon
Onnellista Uutta Vuotta
Bonne Année
Καλή Χρονιά
שנה טובה
Feliz año nuevo
En een gelukkig nieuwjaar
Selamat Tahun Baru
Forsælt Komadi ár
明けましておめでとうございます
Bon any nou
새해 복 많이 받으세요
Laimingų Naujųjų Metų
Felix sit annus novus
Laimīgu Jauno Gadu
Selamat Tahun Baru
Glückliches Neues Jahr
Godt nyttår!
سال نو مبارک
Szczęśliwego Nowego Roku
Bom ano novo
La mulţi ani
Срећна Нова година
Heri Ya Mwaka Mpya
Gott nytt år
نيا سال مبارک
Blwyddyn Newydd Dda
Boldog Újévet
Chúc Mừng Năm Mới
Buon Anno lub Felice Anno Nuovo
Eydnurikt nyggjár